Zielona kawa ziarna - składnik tabletek

Zielona kawa na odchudzanie – HIT czy ZWYKŁA ŚCIEMA?

Największy BOOM na zieloną kawę zapanował kilka lat temu i niestety szybko minął. Mimo tego niektórzy dalej ją piją i wciąż robią to głównie z myślą o tym, by z jej pomocą szybciej się odchudzać i spalać zbędną tkankę tłuszczową. Czy jednak zielona kawa na odchudzanie rzeczywiście działa? Czy naprawdę pod względem właściwości ma ona aż tak dużą przewagę nad czarnymi palonymi ziarnami?

Jedno możemy od razu potwierdzić. Zielona kawa jest zdrowsza od swojej czarnej odpowiedniczki, bo w przeciwieństwie do niej zawiera kwas chlorogenowy, który jest mało stabilnym związkiem, ulatniającym się w procesie palenia. Jest to kluczowa informacja. Tak naprawdę to kwas chlorogenowy jest najsilniejszą substancją aktywną występującą w kawie, która właśnie w głównej mierze może odpowiadać za jej właściwości odchudzające. Trochę o tym wspomnieliśmy w artykule, w którym opisywaliśmy tabletki z zieloną kawą, czyli suplement Green Coffee Plus. Wszystkich zainteresowanych tym preparatem zachęcamy do przeczytania całej recenzji na jego temat:

Zielona kawa na odchudzanie opinie – co sądzą o niej sami zainteresowani?

Wyjątkowo zaczniemy omawiać temat trochę tak od końca, ponieważ najpierw sprawdzimy sobie, co mają do powiedzenia osoby, które już przetestowały zieloną kawę na sobie i zrobiły to w celu zredukowania masy ciała. A te opinie są zaskakująco dobre. Znajdujemy je na forach internetowych, blogach oraz w mediach społecznościowych, głównie pod postami innych influencerów, w których recenzowane są tabletki i inne suplementy z zieloną kawą. Ale uwaga! Żeby nie było tak pięknie i kolorowo, prawie we wszystkich recenzjach, komentarzach i opiniach przewija się mała dygresja odnośnie smaku naparu przygotowanego z niepalonych ziaren. Nie jest to nic pozytywnego. Mało komu ta zielona kawa smakuje.

I my też przyznajemy się bez bicia, że chętniej sięgamy po klasyczną małą czarną niżeli tą zieloną, która momentami przypomina w smaku miałką gorzką ziemię, a co gorsza ten posmak później wcale nie znika, tylko przez długi czas utrzymuje się w ustach. Co z nim zrobić?

Wyjścia są trzy – zignorować, przyzwyczaić się albo… przerzucić się na zieloną kawę w postaci tabletek. Ze swojej strony polecamy wspomniany wyżej suplement. Ale oczywiście te osoby, którym goryczkowy posmak nie przeszkadza, śmiało mogą pić zalewaną zieloną kawę w jej czystej postaci i osiągać bardzo podobne efekty.

PIJ I CHUDNIJ!

A jeśli nie przepadasz za smakiem parzonej zielonej kawy, zastąp ją suplementem z zieloną kawą. I dalej chudnij!

Zielona kawa skład – co w niej właściwie jest?

Same dobrodziejstwa! Zielona kawa właściwości wynikają głównie z bogactwa kryjących się w niej antyoksydantów. No i oczywiście ten kwas chlorogenowy! To dzięki niemu zielona kawa potrafi odchudzać, choć działanie to zawdzięcza też pośrednio kofeinie, która z kolei pobudza organizm do działania (aktywne działanie = więcej przepalonych kalorii) i ponadto zapewnia efekt termogeniczny, który też umożliwia spalenie dodatkowych kalorii. Taki napar to idealny napój na odchudzanie. Filiżanka zielonej kawy to ok. 25 kcal.

Zielona kawa składniki odżywcze

Nie wszyscy jednak sięgają po zieloną kawę z myślą o szczupłej sylwetce. Niektórzy robią to dla zdrowia. Bo warto zauważyć, że niepalone ziarna są prawdziwą kopalnią świetnych substancji. Znajdują się w nich m.in.:

Witaminy:

  • kwas folowy
  • tiamina (B1)
  • ryboflawina (B2)
  • kwas pantotenowy (B5)
  • kwas foliowy
  • witamina B12

Składniki mineralne:

  • cynk
  • magnez
  • miedź
  • mangan
  • potas
  • wapń
  • żelazo

Za sprawą tych związków zielona kawa może wspomagać leczenie wielu chorób, w tym głównie nadciśnienia tętniczego oraz cukrzycy. Dostrzega się również jej potencjał w kontekście leczenia otyłości. Dokładnie tym tematem zajmiemy się w dalszej części tego tekstu.

A co z tą kofeiną?

Ziarna kawy i filiżanka.
Wbrew powszechnym przekonaniom kofeina jest ZDROWA!

Intensywnie czarne, palone ziarna kojarzą nam się z dużą mocą. Z kolei te jasne, jakimi charakteryzuje się zielona kawa, sprawiają wrażenie znacznie łagodniejszych. To są jednak tylko pozory. W rzeczywistości bowiem zielona kawa może zawierać nawet więcej kofeiny niż ta „czarna”, ponieważ nie poddaje jej się procesowi palenia, a wyłącznie mniej inwazyjnej ekstrakcji, dzięki czemu zachowuje ona pełnię swoich właściwości.

Kofeina ma natomiast wyraźny potencjał odchudzający i to właśnie częściowo dzięki niej ekstrakt z zielonej kawy na odchudzanie działa tak świetnie. Substancja ta przede wszystkim pobudza. Maksymalizuje siły witalne, co warto wykorzystać podczas treningu. Na pół godziny przed planowanymi ćwiczeniami warto wypić sobie chociażby taką małą czarną (a jeszcze lepiej – małą zieloną!). Kofeina to jeden z najlepszych naturalnych stymulantów, który zwiększa wydajność organizmu i pozwala mu działać na pełnych obrotach przez znacznie dłuższy czas niż normalnie.


WARTO WIEDZIEĆ!

Jeszcze jedna ważna wiadomość. Kawa potrafi zmniejszać apetyt. Warto pić ją na pewno między posiłkami. Częściowo oszuka ona żołądek. Po kawie wielu osobom znacznie mniej chce się jeść - warto to sprawdzić.

Zielona kawa skutki uboczne

Tak naprawdę ten akapit moglibyśmy pozostawić pusty. Nie ma żadnych większych przeciwwskazań, które komukolwiek zabraniałyby picia zielonej kawy. Nie powinny jej spożywać wyłącznie te osoby, które źle ją tolerują. Cała reszta jak najbardziej może po nią sięgać i z umiarem mogą to robić nawet osoby chorujące na nadciśnienie, bo jak już to sobie powiedzieliśmy, kawa nie musi podnosić ciśnienia, a może chronić przed różnymi chorobami serca i układu naczyniowego.

To, co do kawy może jednak zniechęcić, to jej smak. Aby zielona kawa na odchudzanie stała się naprawdę przyjemna dla podniebienia, zalecamy ją przygotować zgodnie z poniższymi wskazówkami:

  1. Dwie łyżeczki zielonej kawy wsypać do filiżanki.
  2. Zalać wodą o temperaturze 80-90 stopni C (nie wrzątkiem!) i zostawić na kilka minut.
  3. Dodać łyżeczkę ksylitolu i wymieszać.
  4. Kawę uzupełnić niewielką ilością mleka lub napoju roślinnego.

Co na ten temat ma do powiedzenia nauka?

Zielona kawa i czarna kawa - ziarna.
Zielona kawa jest zdrowsza od tej palonej.

Komu jak komu, ale akurat badaniom naukowym zawsze warto zaufać. Co mówią one zatem o wpływie zielonej kawy na odchudzanie? Otóż zaznaczają, że ten wpływ naprawdę jest i jest on pozytywny. Warto tu jednak od razu powiedzieć, że odchudzające właściwości przypisuje się głównie zielonej kawie, gdyż wynikają one z wysokiej zawartości kwasu chlorogenowego, którego w kawie palonej prawie nie ma, a na pewno nie ma go w niej w jakichś istotnych ilościach.

Jedno badanie naukowe, przeprowadzone na myszach, pokazało że przy regularnym przyjmowaniu zielonej kawy jest ona w stanie częściowo zapobiegać nadwadze i otyłości. To by oznaczało, że warto ją stosować nie tylko do odchudzania, ale też i w celach profilaktycznych. Każdy powinien troszczyć się o swoją sylwetkę. Chudnie się zwykle bardzo ciężko, natomiast tycie następuje nieraz natychmiastowo.

Zielona kawa na odchudzanie – podsumowanie

Odchudzanie zawsze warto sobie ułatwiać. My zalecamy to zrobić poprzez zamienienie klasycznej palonej kawy na tę zieloną. Zielona kawa na odchudzanie efekty są najlepszym potwierdzeniem jej korzystnego działania. A jeśli ktoś nie chce tak po prostu jej pić, zawsze może sięgnąć po zwierający ją suplement diety, dostępny do kupienia pod poniższym linkiem:

Similar Posts