tania dieta odchudzająca - jadłospis

Tania dieta odchudzająca – jadłospis na 1 dzień!

Odchudzanie nie musi być drogie. To mit, który zaczęliśmy obalać już w pierwszej części tego tekstu, zatytułowanej: CZY DIETA MUSI BYĆ DROGA? Pokazaliśmy w nim, że zazwyczaj ludzie sami utrudniają sobie zbijanie wagi poprzez przesadne zainteresowanie modnymi superfoods czy skutecznymi, ale drogimi suplementami diety lub ogólne skupienie się na detalach, a niedbanie o podstawy. Tania dieta odchudzająca jadłospis to kolejny dowód na to, że każdy może schudnąć. Niezależnie od wielkości swojego portfela.

Zanim jednak pokażemy przygotowany jadłospis taniej diety odchudzającej, z którego każdy może skorzystać zupełnie za darmo, przypomnijmy sobie kilka podstawowych zasad, na których warto oprzeć redukcję, zwłaszcza w przypadku nieposiadania dużych zasobów finansowych.

Prosta tania dieta odchudzająca – ogólne zasady

Oczywiście w przypadku posiadania jakichkolwiek nietolerancji czy alergii albo zmagania się ze zdiagnozowanymi chorobami jadłospis trzeba będzie odpowiednio zmodyfikować i usunąć z niego pewne elementy, a inne wprowadzić. Przeciętny zdrowy człowiek nie musi jednak tak kombinować. W jego przypadku do zrzucenia wagi nie są potrzebne żadne wymyślne specyfiki, egzotyczne produkty czy magiczne koktajle. Zalecamy stosować się do poniższych rad, a redukcja na pewno będzie przebiegać pomyślnie.

1. Kupowanie produktów lokalnych

Zawsze warto wybierać żywność lokalną, która jest po prostu najtańsza. Awokado jest co prawda świetnym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, ale równie sporo można ich znaleźć chociażby w orzechach włoskich, które mają nawet lepszy stosunek omega-3 do omega-6. Mango czy papaje też nie są nikomu potrzebne do szczęścia. Tania dieta odchudzająca jadłospis ma bazować na produktach rodzimych i krajowych. Kilogram jabłek to koszt zaledwie trzech złotych, a w tych nieco zapomnianych już owocach kryją się prawdziwe dobrodziejstwa.

2. Rezygnacja z „trendów” żywieniowych

Gdy kilka lat temu zaczęto mówić głośno o nietolerancji glutenu, sklepy zostały zasypane bezglutenowymi odpowiednikami prawie wszystkich popularnych produktów. Bezglutenowe może być pieczywo czy makarony, ale też i chipsy bądź słodycze. Nawet to, co naturalnie i tak nie zawiera glutenu, jest określane mianem „gluten-free”, bo na tym właśnie producenci zarabiają. Przechodząc do meritum, taka żywność będzie rzeczywiście bardzo pomocna dla osób nietolerujących glutenu, ale wbrew pozorom tych osób nie ma wcale aż tak dużo. Zdrowa osoba nie musi wcale rezygnować z glutenu. Nawet mając go w diecie, jest w stanie chudnąć i czuć się świetnie. Wystarczy z tym nie przesadzać.

3. Tania dieta = dieta elastyczna

Nie będziemy przekonywać wegan do tego, by znów zaczęli sięgać po produkty odzwierzęce, ale jeśli ktoś jest po drugiej stronie barykady i dopiero myśli o przejściu na wege jadłospis, a robi to tylko dlatego, iż uważa, że taka dieta to skuteczny środek na odchudzanie, radzimy wrzucić na luz. Mięso warto ograniczać, ale nie trzeba go całkowicie odrzucać. Z kolei jajka czy nabiał to bardzo zdrowe produkty, za sprawą których prosta tania dieta odchudzająca staje się realna. Tego rodzaju wyroby są tanie, niskokaloryczne, sycące (z uwagi na wysoką zawartość białka) i po prostu smaczne. Nie trzeba zresztą jeść ich codziennie. Ze swojej strony zalecamy flexitarianizm, czyli bardzo elastyczną dietę, w której produkty odzwierzęce są OGRANICZANE, ale nie wyklucza się ich całkowicie.

4. Siła tkwi w prostocie

Jakoś tak już jest, że człowiek ma tendencję do kombinowania i to często wtedy, gdy nie jest to potrzebne. Zazwyczaj sam utrudnia sobie to, co normalnie jest bardzo proste, ponieważ nie wierzy, że te proste metody mogłyby zadziałać. Dobra i tania dieta odchudzająca zdaje się być czymś niemożliwym. Zamiast oprzeć ją na świeżych polskich owocach i warzywach, ziemniakach, ciemnym pieczywie, kaszach, rybach, nabiale i niewielkim dodatku mięsa, ludzie wolą wydawać krocie na modne produkty żywieniowe, takie jak jagody goji, spirulina, quinoa czy tofu. Jeżeli komuś nie żal pieniędzy, może on oczywiście inwestować w tego rodzaju „super żywność”, ale my zaznaczamy, że nie jest ona niezbędna, a najlepszym na to dowodem jest bardzo prosty jadłospis odchudzający 1800 kcal. Wstawiamy go poniżej. Każdy, kto tylko chce, może z niego skorzystać, aby nareszcie zacząć chudnąć!.

Tania dieta odchudzająca jadłospis 1850 kcal

Dieta pudełkowa - kasza, kukurydza, oliwki, pomidory, ogórki, szczypiorek i samo zdrowe jedzenie.

Łączna wartość kaloryczna wszystkich zaprezentowanych posiłków wynosi mniej więcej 1800-1850 kcal. Porcje zawsze można sobie zwiększyć lub zmniejszyć, dostosowując je do swojego indywidualnego zapotrzebowania dziennego.

Śniadanie – owsiana szarlotkowa


  • płatki owsiane górskie – 50 g (5 łyżek)
  • siemię lniane – 10 g (2 łyżeczki)
  • jabłko – 170 g (1 sztuka)
  • rodzynki – 15 g (1 łyżka)
  • masło orzechowe – 10 g (1 łyżeczka)
  • cynamon
  1. Siemię lniane rozrobić w młynku do kawy.
  2. W garnku umieścić: płatki, siemię lniane, cynamon i pokrojone na małe kawałki jabłko. Można dodać słodzik lub erytrytol. Zalać wodą i gotować na średnim ogniu cały czas mieszając, aż płatki zmiękną.
  3. Gotową owsiankę posypać rodzynkami i polać masłem orzechowym.

427 kcal

B: 12,8 g | T: 12,4 g | W: 71 g


Drugie śniadanie – kanapki z twarożkiem i warzywami


  • chleb żytni razowy – 70 g (2 kromki)
  • twaróg chudy – 100 g (pół kostki)
  • jogurt naturalny 3% tł. – 75 g
  • słonecznik nasiona – 5 g (1 łyżeczka)
  • szczypiorek – 10 g (2 łyżeczki)
  • rzodkiewka – 45 g (3 sztuki)
  • pomidor – 120 g (1 sztuka)
  • ogórek zielony – 85 g (0,5 sztuki)
  1. Twaróg wymieszać z jogurtem, nasionami słonecznika i szczypiorkiem. Doprawić solą i pieprzem.
  2. Pieczywo posmarować twarożkiem i udekorować rzodkiewką.
  3. Pomidora i ogórka pokroić w drobną kostkę i doprawić. Ułożyć obok kanapek.

383 kcal

B: 31,5 g | T: 6,6 g | W: 53,5 g


Obiad – makaron ze szpinakiem, jajkiem i serem


  • makaron pełnoziarnisty penne – 50 g
  • szpinak liście – 100 g (ok. 3 duże garście)
  • pomidory koktajlowe – 125 g (pół małego op.)
  • jajko M – 2 sztuki
  • ser wędzony Gouda – 40 g (2 plaster)
  • oliwa z oliwek – 5 g (1 łyżeczka)
  • ząbek czosnku, pieprz, zioła prowansalskie
  1. Makaron ugotować
  2. Na oliwie podsmażyć ząbek czosnku. Dodać szpinak, poczekać aż woda odparuje. Dodać pomidorki i podsmażyć.
  3. Dorzucić makaron.
  4. Wbić jajka i dodać kawałki żółtego sera. Doprawić.
  5. Danie można podać na świeżych liściach szpinaku.

546 kcal

B: 32,9 | T: 27,7 g | W: 38,3 g


Kolacja – makrela z chlebem


  • makrela wędzona – 125 g (ok. pół sztuki)
  • chleb mieszany razowy – 2 kromki (60 g)
  • masło extra – 5 g (1 łyżeczka)
  • ogórki kiszone – 100 g
  1. Chleb posmarować masłem.
  2. Na talerzu ułożyć makrelę, kanapki i kiszone ogórki.

483 kcal

B: 31,1 | T: 24,8 g | W: 37,0 g


Nawet ten gotowy jadłospis 1800 kcal można zmodyfikować w taki sposób, by był on jeszcze tańszy. Ogólnie rzecz biorąc i tak wypada on jednak bardzo przystępnie i udowadnia, że wystarczy przekonać się do najbardziej podstawowych produktów spożywczych, aby się odchudzać i aby na tym odchudzaniu nie przepłacać.

Tania dieta odchudzająca jadłospis – podsumowanie

Wszystkich niedowiarków zachęcamy teraz po prostu do wypróbowania naszego jadłospisu, a jeśli tylko przypadnie wam on do gustu, być może w najbliższym czasie wrzucimy tu kolejne darmowe dietetyczne menu. Czekajcie też na kolejne wpisy z tej serii. Inne największe mity dietetyczne wciąż czekają na to, by je raz na zawsze obalić, a my zamierzamy to zrobić!

Similar Posts