Kobieta medytuje w pozycji lotosu - technika relaksacyjna.

Tabletki na poprawę nastroju RANKING

Kontynuujemy serię artykułów skoncentrowanych na temacie najlepszych suplementów diety – dziś zajmiemy się obszarem dość nietypowym, czyli sferą psyche. Specjalnie z myślą o niej przygotowaliśmy tabletki na poprawę nastroju ranking, w którym uwzględniliśmy również preparaty zdolne do podwyższania poziomu energii w ciągu dnia, zwalczające problemy z bezsennością oraz radzące sobie z ogólnym przemęczeniem i zestresowaniem organizmu.

Możliwe, że jak większość osób uważasz, iż zdrowie to po prostu brak wyraźnych chorób. A to nieprawda. Według WHO (Światowej Organizacji Zdrowia) zdrowie to „stan pełnego fizycznego, umysłowego i społecznego dobrostanu”. Stan psychiczny ma olbrzymi wpływ na to, jak funkcjonuje cały twój organizm, dlatego jeżeli z nim jest coś nie tak, nie możesz powiedzieć, że jesteś w pełni zdrowy. Jeśli natomiast interesują cię nieco inne suplementy diety które działają na inne sfery, zajrzyj do naszych poprzednich rankingów. Póki co stworzyliśmy dwie takie listy (ta jest trzecia):

  1. Suplementy które warto brać z uwagi na zdrowie
  2. Suplementy diety dla sportowców – które warto przyjmować?

Wracamy jednak do tematu. Oto przed tobą najlepsze tabletki na zmęczenie i brak energii, a także kiepski nastrój oraz bezsenność.


1. Ashwagandha

Zaczynamy od czegoś… modnego. Ashwagandha to ostatni hit na rynku suplementacyjnym. Zalicza się ją do grupy adaptogenów, czyli aktywnych związków występujących w roślinach, cechujących się zdolnością do zapewniania organizmowi pełnej równowagi. Substancje adaptogenne działają głównie na układ immunologiczny i układ nerwowy. Ashwagandha na pewno pomoże ci w obniżeniu poziomu stresu.

Dla kogo?

Dla osób przemęczonych i zestresowanych, które nie są w stanie zwolnić tempa. Nawarstwiające się zaległości w pracy, kolejne projekty i dodatkowe obowiązki na głowie nieraz wprost zmuszają cię do sięgnięcia po jakieś substancje doładowujące. Na ogół sięgasz wtedy po kawę, ewentualnie jakiś napój energetyczny. Nadmiar kofeiny nie jest jednak niczym pożądanym i może wprowadzić twój organizm w stan jeszcze wyższego zestresowania. Lepiej więc sięgnij po ashwagandhę, która jest substancją naturalną, przydającą się zwłaszcza podczas tych najbardziej gorących i intensywnych okresów w życiu. Pewne korzyści na suplementacji tego związku odniosą też osoby, które bardzo dużo ćwiczą, zwłaszcza w godzinach wieczornych. Musisz bowiem wiedzieć, że intensywny wysiłek fizyczny dla organizmu też jest specyficznym źródłem stresu, gdyż prowadzi on do zwiększonej produkcji kortyzolu.

Ile brać?

W pewnym badaniu sprawdzono rzeczywiste działanie ashwagandhy. Test został wykonany na dwóch grupach uczestników. Pierwszej podawano prawdziwe suplementy diety z ashwagandhą, drugiej – preparat placebo. Pod koniec badań wśród uczestników grupy pierwszej dostrzeżono wyraźny spadek poziomu kortyzolu, czyli hormonu stresu. Jeżeli chcesz czuć się odprężony i bardziej spokojny, staraj się przyjmować ok. 300 mg ashwagandhy na dzień.

KLIKNIJ I KUP SUPLEMENT Z ASHWAGANDHĄ

Co to daje?

Regularne przyjmowanie suplementów diety z ashwagandhą zapewni ci nieocenione korzyści zdrowotne. Oto kilka z nich:

  • wyraźne wsparcie działania całego układu nerwowego
  • ogólne wzmocnienie odporności
  • lepsza regeneracja i wyższa jakość snu
  • obniżenie poziomu złego cholesterolu we krwi
  • obniżenie poziomu cukru we krwi
  • lepsze samopoczucie
  • wzrost wydolności fizycznej
  • poprawa płodności (efekt zaobserwowany u mężczyzn)

2. Melatonina

Tabletki na poprawę nastroju ranking - melatonina gwarantująca zdrowy i jakościowy sen.

Tabletki na poprawę nastroju ranking nie mógłby się obyć bez suplementów przeznaczonych do walki z bezsennością. A melatonina jest wśród nich prawdziwym królem. To naturalny hormon snu, którego stężenie wyraźnie zmienia się w ciągu doby. Późnym wieczorem i w nocy poziom melatoniny wzrasta, co sprawia, że stajesz się senny, a twoje ciało domaga się odpoczynku. Z kolei w ciągu dnia ten poziom się obniża, abyś mógł aktywnie zajmować się swoimi sprawami. Problem pojawia się wtedy, gdy dochodzi do zaburzenia tego naturalnego rytmu dobowego. W takiej sytuacji terapia melatoniną może okazać się bardzo pomocna.

Dla kogo?

Po prostu dla tych, którzy mają jakiekolwiek problemy ze snem. Powinieneś zacząć ją przyjmować, jeżeli wieczorami potrafisz godzinami przekręcać się w łóżku i zmieniać pozycję, a i tak nie jesteś w stanie wpaść w objęcia Morfeusza albo w sytuacji, gdy zbyt szybko się przebudzasz, a później nie potrafisz ponownie zasnąć. Istnieją silne naukowe dowody na to, że melatonina na sen działa absolutnie najlepiej spośród wszystkich suplementów diety wykazujących się podobnymi właściwościami. Zanim jednak skorzystasz z jej mocy, zmień swoje nawyki. Możliwe, że twoje problemy biorą się z kiepskiej higieny snu. Wieczorami staraj się wietrzyć pomieszczenie sypialniane przynajmniej przez godzinę. Na kilka godzin przed zaśnięciem unikaj niebieskiego światła, a telefon komórkowy czy telewizor zastąp książką bądź krótkim spacerem. Wypróbuj też medytację albo jogę. Te dwie techniki zawsze pomogą ci się zrelaksować.

Ile brać?

Suplementację zacznij na spokojnie. Najpierw staraj się przyjmować wyłącznie 1 g melatoniny na 1 godzinę przed planowanym snem. Nie działa? Stopniowo zwiększaj dawkę, aż dojdziesz do 5 g melatoniny na dobę. Większych ilości nie ma co przyjmować. Jeżeli nawet dawka rzędu 5 g średnio na ciebie działa, suplementację możesz wzbogacić o ekstrakt z chmielu. Przyjmuj go w tym samym czasie co melatoninę w dawce ok. 200 mg na dobę.

Co to daje?

Melatonina pozwala uregulować cykl dobowy snu. Pod jej wpływem naturalny wewnętrzny zegar zaczyna w końcu normalnie i prawidłowo pracować, a to on wyznacza czas odpowiedni na pracę i odpoczynek. Ważne jest jednak to, by samodzielnie nie zaburzać tego naturalnego rytmu poprzez późne kładzenie się do łóżka czy zbyt późne wstawanie (o ile oczywiście praca na to pozwala).


3. Różeniec górski

Kolejny silny adaptogen, działający podobnie do ashwagandhy, ale jednak nieco inaczej. Nazywany złotym korzeniem uchodzi za jedną z najcenniejszych roślin leczniczych, wyróżniającą się niezwykłą zawartością zróżnicowanych substancji zdolnych do wspierania organizmu, wśród których występują: rosavina, rodiolozyd, p-tyrosol, ale też katechiny, flawonoidy i fitosterole.

Dla kogo?

Prawie wszystkie suplementy diety na stres uzupełniane są właśnie różeńcem górskim. Ale w przeciwieństwie do ashwagandy w złotym korzeniu kryje się znacznie większy potencjał, gdyż jego działanie nie ogranicza się wyłącznie do obniżania poziomu stresu czy zapewniania uczucia błogiego spokoju. Różeniec górski potrafi minimalizować stany lękowe i działać antydepresyjnie. Pomaga więc radzić sobie ze znacznie cięższymi i poważniejszymi zaburzeniami sfery psychicznej. Ale nie zrozum tego źle. Jeżeli od lat chorujesz na nerwicę albo coraz częściej przytrafiają ci się epizody depresyjne, suplementacja różeńcem górskim raczej ci nie pomoże. W takim przypadku powinieneś od razu zgłosić się do specjalisty. Bardzo możliwe, że konieczne okaże się zastosowanie psychoterapii bądź farmakoterapii, a wtedy suplementacja stanie się tylko dodatkiem do głównej metody leczenia, wybranej oczywiście przez lekarza, a nie przez ciebie samego.

Ile brać?

W przypadku różeńca górskiego musisz niestety sam poeksperymentować albo zdać się na pomoc lekarza. Zalecane dawki dzienne suplementu mogą wahać się od 340 mg do nawet 680 mg na dobę. W przypadku lekkich lub epizodycznych zaburzeń lękowych bądź depresyjnych pomocne okażą się także dwie dodatkowe substancje: melisa oraz waleriana.

Co to daje?

Różeniec górski jest prawdziwym ewenementem wśród suplementów, gdyż działa zarazem pobudzająco, jak i uspokajająco. Może wzmocnić twój układ nerwowy i zapewnić ci wyższą odporność na stresogenne sytuacje. Poprawi twoją sprawność fizyczną i ogólną wytrzymałość. Ponadto podwyższy twój nastrój. Poradzi sobie z większością symptomów zespołu przewlekłego zmęczenia, do których zaliczamy problemy z koncentracją, ogólne osłabienie, brak motywacji i senność. Leki na lepsze samopoczucie psychiczne wzbogacone różeńcem górskim sprawią, że przez twoje ciało będzie przepływać wyłącznie ta pozytywna energia.


4. Spirulina

SKLEP -> SPIRULINA.pl

Sklep z certyfikowanymi suplementami ze spiruliną.

I nie tylko!

Znajdziesz w nim także różne inne suplementy, które zadbają o twój humor, motywację i energię do życia 🙂

To taki pokarm czystego naturalnego szczęścia. Sporo już o niej mówiliśmy w tekście „Spirulina co to jest? Wyjaśniamy!”, ale jeżeli go nie czytałeś (choć serdecznie cię do tego zachęcamy), musisz wiedzieć, że spirulina jest w stanie odmienić twoje życie. To niezwykła alga, która nie bez powodu stała się jednym z najpopularniejszych superfood. Pomoże ci ona poradzić sobie ze skutkami silnego stresu, pomoże zwalczyć bezsenność, a nawet wyraźnie wesprze pracę mózgu – chociażby po to, abyś mógł się UCZYĆ SZYBCIEJ i EFEKTYWNIEJ!

Dla kogo?

Na pewno dla wszystkich tych, którzy chcą zmienić swoje życie na lepsze. Dla tych, którzy chcą od życia więcej i pragną cały czas działać, a jednak coraz częściej odczuwają, że możliwości ich organizmów są ograniczone i że nie da się zmusić organizmu do bezustannej pracy. Czy aby na pewno? Oczywiście potrzebujesz snu, odpoczynku i regeneracji, ale spirulina sprawi, że cały ten czas przeznaczony właśnie na wypoczynek zostanie w stu procentach wykorzystany, dzięki czemu ty wrócisz do swoich obowiązków ze zdwojoną siłą. Na pewno dostrzeżesz też wyraźny przypływ motywacji. W końcu będziesz odczuwać naturalną ochotę do ciągłego działania. A w życiu trzeba się wysilić, by coś osiągnąć i coś zyskać. Jeżeli więc czujesz, że właśnie stanąłeś na rozstaju dróg i nie wiesz, co teraz zrobić, wypróbuj suplementy diety ze spiruliną. Suplementacja spiruliną nie kosztuje cię żadnego wysiłku, a ten prosty krok może być początkiem niesamowitych zmian.

Ile brać?

To oczywiście zależy od tego, na jaki konkretny suplement się zdecydujesz. Jeżeli wybierzesz polecaną przez nas SPIRULINĘ BIOALGI będziesz musiał zastosować dawkę wynoszącą 5 tabletek na dzień (w opakowaniu tych tabletek jest 250). Dlaczego jednak właśnie TA spirulina? My nie musimy cię do niej przekonywać, bo robią to za nas osoby, które już ją biorą – z ich opiniami zapoznasz się właśnie na podlinkowanym serwisie – po prawej stronie znajdziesz sekcję z ocenami i komentarzami na temat produktu.

Co to daje?

Trochę głupio mówić o tym raz jeszcze, ale mówiąc w dużym skrócie, spirulina jest kopalnią tysięcy dobrych dla ciebie substancji, dzięki którym twój organizm może szybko wrócić na dobre tory. W tym momencie nasze życie jest już tak ciężkie i wymagające, że często suplementy napakowane wyłącznie witaminami i minerałami, nawet w połączeniu z super zdrową dietą, niestety nie wystarczają do zachowania zdrowia fizycznego i psychicznego. Gdy czujesz, że ostatnio gorzej sobie radzisz, wypróbuj coś, co będzie w stanie to zmienić. Spirulina jest w stanie cię zachęcić, pobudzić i zaktywizować. Jednocześnie wspiera ona zdrowy sen, co jak pewnie wiesz, jest bardzo ważne dla ogólnego dobrego funkcjonowania.


5. Magnez

Tabletki na poprawę nastroju ranking nie mógłby się obejść bez pewnych witamin czy substancji mineralnych. Spośród nich wszystkich na szczególną uwagę zasługuje magnez. Niestety – coraz więcej osób zmaga się z jego poważnym niedoborem, a przy tym mało kto wie o tym, że ten niedobór bywa główną przyczyną nawracających bólów głowy czy nawet uciążliwych migren.

Dla kogo?

Na pewno dla osób bardzo aktywnych fizycznie. Jeżeli twoje życie dosłownie kręci się wokół sportu i każdą wolną chwilę przeznaczasz na ciężkie ćwiczenia lub typowo wytrzymałościowe wysiłki, twoje zapotrzebowanie na magnez może wzrosnąć nawet trzykrotnie! Przeciętna osoba prowadząca normalny tryb życia potrzebuje ok. 300 mg tego minerału na dobę. W przypadku sportowców ta wartość może osiągnąć pułap nawet 1000 mg na dobę! Magnez zdecydowanie przyda się również osobom cierpiącym na różnego rodzaju zaburzenia na tle nerwowym. Wspomaga on leczenie różnego rodzaju nerwic, depresji, bólów głowy czy zespołu przewlekłego zmęczenia.

Ile brać?

Tutaj nie wskażemy ci niestety idealnej dawki. Gdybyśmy to zrobili, musielibyśmy wziąć na siebie odpowiedzialność za twoje późniejsze ewentualne problemy zdrowotne wynikające z przedawkowania magnezu. NIGDY, absolutnie nigdy nie przyjmuj żadnych suplementów diety z witaminami i minerałami bez wcześniejszej konsultacji z lekarzem i wykonania sobie podstawowych badań krwi. Najpierw sprawdź, czy rzeczywiście zmagasz się z niedoborem magnezu, a dopiero gdy zostanie to potwierdzone, odpowiednią dawkę minerału dopasujesz do swojego organizmu wraz z lekarzem. Nadmiar magnezu występuje rzadko, ale może wywołać biegunki i nudności oraz różne inne problemy z układem trawiennym.

Co to daje?

Prawidłowe stężenie magnezu we krwi pozwala twojemu organizmowi uniknąć wielu różnych chorób. Zapewnia ci zdrowie, energię oraz silną motywację do ciągłego działania. Magnez działa na twoją psychikę uspokajająco, dzięki czemu pod jego wpływem zyskujesz tzw. przejrzystość umysłu, lepszą pamięć i lepszą koncentrację. Niedobór magnezu może natomiast powodować:

  • ciągłe uczucie zmęczenia
  • osłabienie, a czasem nawet drganie mięśni
  • słabszą koncentrację
  • nadciśnienie
  • silne bóle głowy (migreny)
  • wyższy poziom stresu i nerwowość

6. Żeń-szeń

Żeń-szeń w pudełku.

Czyli zioło znane ludzkości już od dobrych kilku tysięcy lat. Od dawien dawna używa się go w medycynie naturalnej, co nikogo nie powinno dziwić, bo to właśnie żeń-szeń jest istną kopalnią dobrych dla zdrowia składników, gdyż występuje w nim ponad dwieście różnych substancji aktywnych! Nie ma drugiej takiej rośliny na świecie.

Dla kogo?

Żeń-szeń przyjmowany jest z różnych powodów. Mężczyźni pod jego wpływem uzyskują lepszą potencję i wyższą płodność, z kolei kobiety wykorzystują jego właściwości antyoksydacyjne i z ich pomocą dbają o swój wygląd. Dzisiaj zajmujemy się jednak sferą psychę. A w tym kontekście żeń-szeń pomaga przede wszystkim w nauce, co oznacza, że powinni go przyjmować przede wszystkim uczniowie, studenci oraz osoby wykonujące pracę umysłową. Jeżeli więc przed tobą są zarwane noce, które zamierzasz spędzić przy książkach lub innych ważnych naukowych projektach, skorzystaj z naturalnego wsparcia zapewnianego przez żeń-szeń. Dzięki tej substancji wszystkie egzaminy zdasz na piątkę!

Ile brać?

Aby z pomocą żeń-szenia efektywnie poprawić swoje zdolności kognitywne, należy go przyjmować w ilości wynoszącej ok. 200-400 mg na dobę. Większe ilości nie zadziałają wcale lepiej, tak więc nie przekraczaj dawki 400 mg, gdyż nie będzie mieć to żadnego przełożenia na rezultaty.

KLIKNIJ I KUP SUPLEMENT Z ŻEŃ-SZENIEM fermentowanym

Co to daje?

Żeń-szeń to świetny suplement diety na brak energii, brak motywacji czy nawet brak ochoty do działania. Wpływa on pozytywnie na dosłownie wszystkie funkcje kognitywne. Zapewni ci wyższą zdolność do koncentracji i skupiania uwagi na wykonywanym zadaniu, ale też pomoże w zapamiętywaniu nowych pojęć, czyli ogólnie w nauce. Nie zastąpi ci jednak snu. Jeżeli więc chcesz, by twój mózg działał na najwyższych obrotach przez kolejne dni, musisz jednak pozwolić sobie na nocną regenerację i starać się spędzać w łóżku przynajmniej te 7 (a najlepiej 8) godzin na dobę. Krótszy sen nie będzie wystarczający.


Tabletki na poprawę nastroju ranking – podsumowanie

Wyżej wymienione substancje (ashwagandha, melatonina, różeniec górski, magnez i żeń-szeń) to suplementy diety które działają na sferę psyche. Jeżeli więc ostatnio pod tym względem nie radzisz sobie najlepiej, zdecydowanie powinieneś pomyśleć o włączeniu ich do codziennej suplementacji. Zrób to jednak z głową. Stosuj tylko to, co naprawdę byłoby w stanie ci pomóc. Tabletki na poprawę nastroju ranking już zawsze będzie na tej stronie. W każdej chwili możesz do niego wrócić.

Similar Posts