Dieta czy ćwiczenia - kobieta i zdrowy styl życia

Piękna niezależnie od wieku cz.3 – dieta na zmarszczki

Dieta ma wpływ absolutnie na wszystko. Warunkuje ona twoje samopoczucie, poziom energii odczuwalny w ciągu dnia, zdrowie, ale też i wygląd skóry. Niektóre kosmetyki na zmarszczki naprawdę działają, jednakowoż dają one dużo lepsze efekty w momencie, gdy są łączone z właściwym sposobem żywienia. Dziś przekonasz się zatem, jak taka dieta na zmarszczki rzeczywiście powinna wyglądać!

serum do twarzy - pielęgnacja skóry twarzy

SERUM NA ZMARSZCZKI

KUP

UŻYJ

ZADBAJ O SKÓRĘ

Ten tekst jest trzecią (i ostatnią) częścią z serii artykułów na temat tego, jak dbać o cerę dojrzałą. Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłaś, koniecznie zajrzyj do poprzednich części. W nich omawiamy głównie ogólne nawyki korzystnie działające na urodę oraz zasady specjalistycznej pielęgnacji przeciwzmarszczkowej:

  1. Piękna niezależnie od wieku – nawyki dobre dla urody
  2. Piękna niezależnie od wieku cz.2 – pielęgnacja cery dojrzałej

Dieta na zmarszczki w 4 prostych krokach

Być może poniższe zasady w niczym cię nie zaskoczą. Być może doskonale je wszystkie znasz, ale w tym momencie przyznaj się sama przed sobą, czy aby na pewno codziennie je stosujesz? Systematyczne trwanie w dobrych nawykach żywieniowych jest najważniejsze. Następnym razem, gdy będziesz przygotowywać sobie posiłek, myśl o tym, że to on ma za zadanie odżywić twoją skórę.

1 – pij wodę

Kobieta pije wodę ze szklanki

Czy wiesz, że ciało mniej więcej w 70% składa się z samej wody? Twoja skóra traci ją jednak wraz z potem, kiedy intensywnie ćwiczysz, przebywasz na słońcu albo robisz sobie gorącą kąpiel. Straty muszą być cały czas uzupełniane. Jeżeli zaczniesz pić więcej wody i jeszcze do tego wybierzesz wodę mineralną, bogatą w różne dodatkowe substancje mineralne, już w przeciągu niecałych dwóch miesięcy będziesz w stanie zobaczyć wyraźną różnicę w stanie i wyglądzie skóry. Udowodniono to naukowo. Okazało się, że u osób, które zaczęły pić więcej jakościowej wody mineralnej, w przeciągu zaledwie czterdziestu dwóch dni doszło do poprawy poziomu nawilżenia naskórka.

Dieta na zmarszczki musi zawierać więcej wody z jeszcze jednego powodu. Otóż odpowiednie nawodnienie wzmacnia naturalną barierę ochronną występującą na skórze, która zabezpiecza ją chociażby przed wolnymi rodnikami.

Nasza rada -> nie za bardzo odpowiada ci smak zwykłej czystej wody? W takim razie spróbuj go zmienić! Klasycznym dodatkiem do wody jest oczywiście cytryna, ale równie dobrze możesz wzbogacić smak napoju przy użyciu limonek, listków mięty, imbiru czy nawet… świeżego zielonego ogórka!

2 – zmniejsz porcje jedzenia

Dwie uśmiechnięte kobiety stoją w kuchni wypełnionej zdrowymi produktami.

Weź przykład z Azjatek, które – gdyby tak porównać ich sposób żywienia do tego typowego dla Europejek – jedzą naprawdę mikroskopijne porcje jedzenia. Ale jedzą je często! Dla skóry najlepiej jest wtedy, gdy zjadasz mniej więcej pięć małych posiłków na dzień i się nie przejadasz. Możesz też spróbować pociągnąć ten temat dalej i przejść na… siedem posiłków na dobę! Właśnie tak żywią się mieszkanki Okinawy, którym akurat urody i młodego świeżego wyglądu zdecydowanie można pozazdrościć.

Co na zmarszczki dieta? Pytanie nie powinno brzmieć „co”, a raczej „ile”. Mniej więcej w wieku 40-50 lat warto obniżyć kaloryczność diety nawet o 1/5. W tym wieku metabolizm zwalnia, tak więc trzeba przestawić się na nowe zapotrzebowanie kaloryczne (o ile nie chce się tyć). Dieta na zmarszczki powinna być zresztą dietą umiarkowanie niskokaloryczną, a nie obfitą.

Nasza rada -> jeżeli liczysz kalorie, w tym momencie, czyli mniej więcej od czterdziestego roku życia powinnaś odjąć ze swojego jadłospisu ok. 300 kcal. Oczywiście w przypadku, gdy masz problemy z utrzymaniem dobrej wagi. Jeżeli jesteś szczupła, nie musisz się tym przejmować.

3 – szukaj naturalnych antyoksydantów

owoce i orzechy - antyoksydanty

W Polsce prawie wszyscy przyzwyczaili się już do łykania witaminy C w tabletkach, ale choć kwas askorbinowy rzeczywiście jest doskonałym antyoksydantem, najlepiej działa on wtedy, gdy jest czerpany z naturalnych źródeł, od razu wraz z innymi substancjami odżywczymi, które wzajemnie będą poprawiać swoją przyswajalność. Nie tylko witamina C pomoże ci zresztą walczyć z wolnymi rodnikami. Zrobią to także witaminy A oraz E. A gdzie znajdziesz ich najwięcej? Oczywiście w różnorodnych zdrowych produktach. Prawidłowo zbilansowana dieta odmładzająca nie musi być uzupełniana żadnymi suplementami.

Świetnymi przykładami produktów zawierających liczne antyoksydanty są: drobne owoce jagodowe, owoce cytrusowe, papryka czerwona, oleje roślinne, zielone liście warzyw, orzechy i nasiona. Nawet ciemna czekolada jest doskonałym przeciwutleniaczem! Jeżeli od czasu do czasu pozwolisz sobie na tę zawierającą min. 80% kakao, wyjdzie ci to tylko na dobre.

Nasza rada -> o dodatkowej suplementacji możesz pomyśleć w sezonie jesienno-zimowym. Wtedy właśnie w produktach spożywczych nieraz brakuje tych substancji, które powinny się w nich znajdować, przez co nawet pozornie idealny jadłospis diety odmładzającej może prowadzić do różnych niedoborów.

4 – jedz zdrowe tłuszcze

zdrowe tłuszcze, oliwa z oliwek, oliwki

Kobiety wciąż mają niestety takie przekonanie, że dla nich często to, co tłuste z góry jest niezdrowe. A to nieprawda! Odmładzająca dieta na zmarszczki MUSI obfitować w zdrowe nienasycone kwasy tłuszczowe, przede wszystkim kwasy omega-3. Dbają one o komórki naskórka i błony śluzowe, przyspieszają regenerację oraz łagodzą stany zapalne. Dieta odmładzająca jadłospis nie powinien więc bazować jedynie na suchych ciemnych kaszach, chudym mięsie, warzywach i owocach. Przekonaj się do jedzenia tłuszczu, a efekt tej prostej zmiany bardzo szybko dostrzeżesz na skórze.

Aby upewnić się, że wprowadzasz do organizmu odpowiednią ilość zdrowego tłuszczu, staraj się przynajmniej dwa razy w tygodniu sięgnąć po jakąś tłustą rybę albo zjedz raz w tygodniu ok. 250 g łososia. W ten sposób zdołasz pokryć zapotrzebowanie na kwasy omega-3.

Nasza rada -> zdrowe tłuszcze dobre dla urody nie występują jednak wyłącznie w tłustych rybach. Możesz je też czerpać z olejów roślinnych i orzechów. Najlepsze pod tym względem będą orzechy włoskie oraz olej z orzechów włoskich.

Dieta na zmarszczki – podsumowanie

Staraj się jeść mniej kalorii. Oprzyj odmładzającą dietę na pięciu niewielkich porcjach jedzenia i wzbogać ją zdrowymi tłuszczami oraz antyoksydantami, a także pij dużo wody. To wszystko sprawi, że naprawdę zaczniesz młodnieć w oczach. No i przede wszystkim uświadom sobie, że dobry styl żywienia potrafi zdziałać więcej niżeli najlepiej opracowana pielęgnacja.

Similar Posts