Jak szybko poprawić krążenie krwi - ćwiczenia, joga i medytacja
|

Jak szybko poprawić krążenie? 3 AKTYWNE sposoby

Jak zadbać o zdrowie? Najlepiej na spokojnie i po kolei, skupiając się na tym, z czym rzeczywiście ma się największy problem. A spora ilość Polaków ma problemy właśnie z nieprawidłowym krążeniem krwi. Naczynia krwionośne z różnych powodów są zatykane, przez co krew nie może przez nie swobodnie przepływać. Co z tym zrobić? Jak szybko poprawić krążenie? O tym będziemy sobie mówić w tym tekście.

Skoncentrujemy się jednak wyłącznie na tych metodach, które wykorzystują działanie aktywności fizycznej. Sport nie zawsze oznacza zdrowie, bo w nadmiarze może jednak szkodzić (wiedzą o tym wszyscy zawodowi gracze, bez przerwy łapiący różne kontuzje), jednakże ruch o umiarkowanej intensywności i odpowiednio dozowany zawsze znakomicie zadziała właśnie na krążenie krwi i sprawi, że wszystkie tkanki i składające się na nie komórki w końcu zostaną lepiej dotlenione.

1 – zbawienna moc spacerów

Spacer na łonie natury - nordic walking.
Spacery trenują i ciało, i duszę.

Sport to nie tylko górskie wspinaczki po wysokich Tatrach, wyczynowa jazda na rowerze albo podnoszenie ciężarów na siłowni. Są nim również zwykłe spacery, w których każdy może się zakochać. Nie dość, że uzdrawiają ciało, to jeszcze do tego uzdrawiają duszę. Spacery to absolutnie najlepsze, bo też najprzyjemniejsze ćwiczenia na poprawę krążenia. Można je praktykować w każdym wieku. Kondycja, wydolność czy siła mięśni nie mają tu żadnego znaczenia. Jak jednak twierdzą japońscy lekarze, na krążenie najlepiej działają spacery po lesie, choć jeśli nie ma się do dyspozycji żadnego lasku, śmiało można go zastąpić parkiem, łąką, polaną lub jeszcze inną zieloną strefą. Liczy się to, by zyskać bezpośredni kontakt z naturą!

Co to daje?

Już taki godzinny spacer na łonie natury wyraźnie obniży poziom dwóch hormonów stresu, czyli kortyzolu i adrenaliny. Ponadto obniży też ciśnienie i doprowadzi do wyrównania tętna. Nic tylko spacerować! Najlepiej codziennie i niekoniecznie po miejskich uliczkach, a raczej tam, gdzie przyroda budzi się do życia.

2 – lecznicza jazda na rowerze

Kobieta i mężczyzna patrzą na morze - przerwa na wycieczce rowerowej.
Jazda na rowerze wspaniale odpręża.

Podobnie jak w spacerach tak i w jeździe na rowerze nie ma raczej niczego szczególnie ekscytującego, ale nie zmienia to faktu, że jest ona dobrym sposobem na to, jak poprawić krążenie. I to nie trzeba być wcale jakimś zawodowym kolarzem. Nie trzeba mieć też najnowszego roweru z super-hiper-innowacyjnymi przerzutkami i całą masą dodatkowych funkcji, aby na tym rowerze świetnie wytrenować swoje serce, usprawnić ciało i zadbać absolutnie o cały organizm. Rowerowe przejażdżki są dobre dla każdego – młodych i starych, szczupłych i puszystych, aktywnych i leniwych. To taka zdrowa forma przyjemnej rozrywki. Idealny sposób na spędzenie czasu z rodziną lub znajomymi.

Co to daje?

Jazda na rowerze wpływa bardzo dobrze na krążenie, a jeszcze lepiej na serce. Naprawdę niewiele trzeba, aby z jej pomocą poprawić swoją wydolność oddechową, zadbać o kondycję i to wszystko przełożyć na lepsze działanie całego układu sercowo-naczyniowego. Wystarczy zaledwie pół godziny dziennie. Oczywiście codziennie, bo jednak w przypadku ćwiczeń na poprawę krążenia regularność to podstawa.

3 – przyjemny aqua aerobic

Starsza kobieta pływanie w basenie.
Pływanie to świetny sport dla każdego!

Czasami same problemy z krążeniem nie są aż tak nieprzyjemne, bo najgorsze stają się dolegliwości będące ich naturalnym następstwem, czyli chociażby… hemoroidy. Nikt nie lubi o nich mówić, ale czasem trzeba to zrobić. Hemoroidy same nie znikną, a te w zaawansowanym stadium wymagają specjalistycznego leczenia, jednakże pewne bardzo proste do wcielenia w życie metody mogą przynieść choremu olbrzymią ulgę. Chociażby taki aqua aerobic. Umiarkowane ćwiczenia fizyczne wykonywane w wodzie przyczynią się do szybszego rozluźnienia mięśni. Ogólnie rzecz biorąc przy problemach z hemoroidami warto zdecydować się właśnie na uprawianie sportów wodnych. Nie są one aż tak intensywne i przede wszystkim nie obciążają nadmiernie mięśni. Dzięki temu nie będą zaostrzać objawów choroby, a zaczną je właśnie łagodzić.

Co to daje?

Aqua aerobik bądź regularne łagodne pływanie (min. 2-3 razy na tydzień) są doskonałymi sposobami właśnie na poprawę krążenia. Pod ich wpływem krew będzie szybciej odpływać z naczyń krwionośnych. Dodatkowy skutek jest taki, że żylaki odbytu przestaną się poszerzać i powiększać.


Dodatkowe rady na to, jak szybko poprawić krążenie

Wciąż ci mało? Uważasz, że powyższe ćwiczenia na krążenie w żadnym wypadku ci nie wystarczą? W takim razie skorzystaj z naszych dodatkowych szybkich wskazówek. One też zdecydowanie mogą ci pomóc:

  1. Wykonuj ćwiczenia oddychające, o których wspominaliśmy w tekście omawiającym szybkie sposoby na relaks.
  2. Wykonuj domowe masaże – jest to metoda szczególnie dobrze działająca na stopy.
  3. Stosuj zdrową dietę – obfitującą w surowe warzywa i owoce, rośliny strączkowe oraz zdrowe tłuszcze z owoców morza i orzechów.
  4. Pij dużo wody – przynajmniej 1,5 litra na dzień.
  5. Korzystaj z dodatkowych suplementów diety.
  6. Zastosuj hydroterapię – codziennie pod prysznicem polewaj ciało na przemian ciepłą i zimną wodą, gdyż jest to znakomity masaż na krążenie.

Jak szybko poprawić krążenie – podsumowanie

Ćwiczenia na lepsze krążenie zdecydowanie działają. Niezależnie od tego, jaką aktywność z tych wyżej wymienionych się wybierze, wystarczy zajmować się nią systematycznie, aby efekty przyszły same i to przyszły bardzo szybko. Niczego nie ma w życiu za darmo. Jeżeli chce się być zdrowym, trzeba samemu na to zdrowie zapracować.

Similar Posts