Kobieta pokazuje wysportowany brzuch w staniku sportowym.

Czy ćwiczenia mogą ujędrnić i podnieść biust?

Niezależnie od tego, jaki masz biust, na pewno nie obraziłabyś się, gdyby był nieco jędrniejszy i bardziej podniesiony. A ten cel pomogą ci osiągnąć specjalistyczne suplementy na powiększenie biustu. Suplementacja może zadziałać, ale mimo wszystko warto połączyć ją z pielęgnacją piersi i treningiem. Ćwiczenia na ujędrnienie biustu to gwarancja sukcesu.

Regularnie wykonywane ćwiczenia na biust uzupełnią działanie tabletek i zapewnią ci jeszcze lepsze rezultaty w postaci jędrnych, pełnych i wyjątkowo atrakcyjnych piersi!

Trening klatki piersiowej dla pań – czy jest potrzebny?

Czy przypadkiem nie jest tak, że boisz się ćwiczyć klatkę piersiową? Obawiasz się, że rozrośniesz się niczym mężczyźni i wskutek treningu jedynie poszerzysz górną część ciała, a twoja sylwetka stanie się męska? Wiele kobiet myśli w podobny sposób. Ba! Myślą tak nawet te, które od lat pracują nad swoimi ciałami na siłowniach. Pamiętaj jednak, że nie musisz, a wręcz nie powinnaś ćwiczyć tak jak mężczyźni. Ćwiczenia na ujędrnienie biustu należy przemyśleć i odpowiednio zaplanować, dopasowując je do celu. Nie możesz kopiować planu treningowego swojego faceta. Jemu zależy na rozbudowanie i poszerzeniu klatki piersiowej. Tobie – na uniesieniu, ujędrnieniu i powiększeniu biustu. Jeżeli będziesz wykonywać trening optymalny dla kobiet, jego efekty okażą się dla ciebie w pełni satysfakcjonujące.

Ćwiczenia na ujędrnienie biustu – efekty:

  • podniesienie biustu
  • ujędrnienie piersi
  • możliwe delikatne optyczne powiększenie biustu
  • poprawa proporcji sylwetki (stosunku dołu do góry)
  • poprawa postawy (niwelacja skutków garbienia się)
  • uzyskanie sylwetki „klepsydry”
  • dodatkowe wzmocnienie tricepsów i mięśni naramiennych

Czy biust nie zmaleje wskutek treningu?

Może tak się stać, jednakże nie będzie to bezpośredni efekt wykonywanych ćwiczeń na piersi. Twój biust składa się z dwóch podstawowych elementów – tkanki mięśniowej i występującej na niej tkanki tłuszczowej. Tej drugiej u kobiet jest znacznie więcej, a zawsze tracisz ją w momencie, gdy zaczynasz chudnąć. Jeżeli kiedykolwiek w swoim życiu zdarzyło ci się schudnąć kilka czy kilkanaście kilogramów, na pewno w tamtym okresie twoje piersi wyraźnie zmalały, bo redukcja doprowadza do spalania tkanki tłuszczowej z całego ciała, nie tylko okolic brzucha i bioder, ale także i ze strefy klatki piersiowej. To normalny proces, któremu nie da się całkowicie zapobiec. Trening może jednak niwelować jego negatywne skutki.

Kobiety, które w trakcie redukcji koncentrowały się na systematycznym wykonywaniu ćwiczeń na ujędrnienie biustu, obserwowały u siebie mniejszy spadek rozmiaru piersi od kobiet, które albo w ogóle nie trenowały, albo trenowały wyłącznie inne partie ciała z pominięciem mięśni klatki piersiowej. Jest to wystarczający powód do tego, by ćwiczyć swój biust.

Objętość treningowa – jaka będzie idealna?

Na pewno nie taka jak u facetów! Nawet nie myśl o wprowadzaniu trzech sesji treningowych na klatkę piersiową w ciągu jednego tygodnia. Piersi ćwicz raz, maksymalnie dwa razy w tygodniu. Nie wykonuj przy tym długiej listy ćwiczeń. Ogranicz się do 2-3 ćwiczeń, które najlepiej na ciebie działają i wykonuj je w 3 seriach po 12-16 powtórzeń. Nie używaj dużego ciężaru. Efekt ujędrnienia i podniesienia biustu zapewni ci wykonanie większej ilości powtórzeń z mniejszym obciążeniem. Hantle o wadze 2-3 kg spokojnie ci wystarczą. Sztangę możesz sobie odpuścić.

Jeżeli natomiast chciałabyś wykonywać ćwiczenia na ujędrnienie biustu w domu, a nie dysponujesz żadnym specjalistycznym sprzętem sportowym, hantle zastąp zwykłymi butelkami wody. Zacznij od tych mniejszych, by po kilku treningach przerzucić się na te o pojemności 1,5 l.

Propozycje najskuteczniejszych ćwiczeń

Ćwiczenia na ujędrnienie biustu - kobieta ćwiczy z hantlami przed lustrem.

Skoro chcesz trenować, trenuj skutecznie. Ćwiczenia na klatkę piersiową, które najlepiej sprawdzają się u kobiet to:

  • różne wariacje pompek (np. pompki damskie na kolanach)
  • rozpiętki z hantlami (na podłodze lub ławce poziomej)
  • wyciskanie hantlami leżąc
  • wyciskanie hantlami na ławce skośnej
  • przenoszenie hantli za głowę w pozycji leżącej
  • ćwiczenia na maszynie Hammer

Ćwiczenia na TRX

TRX to specjalne taśmy, z pomocą których możesz pracować nad swoją sylwetką, wykorzystując wyłącznie masę własnego ciała. Żadnych hantli, sztang czy innego żelastwa! Trening TRX znakomicie wpływa właśnie na kobiecą sylwetkę, dlatego dla wielu pań będzie on idealnym rozwiązaniem.

Koniecznie powinnaś uwzględnić w swoim treningu ćwiczenia na TRX, jeżeli masz nieprawidłową postawę, charakteryzującą się głównie mocno zgarbioną sylwetką, przy której barki idą jak gdyby do przodu, a klatka piersiowa pozostaje zamknięta. Trening na TRX pięknie ją otworzy. Postaraj się tylko uwzględnić w nim takie ćwiczenia, które rzeczywiście rozciągają mocno wszystkie mięśnie klatki piersiowej. Pierwsze efekty treningu powinny być widoczne już po miesiącu.

Czy ćwiczenia na ujędrnienie biustu mogą powiększyć piersi?

Wiesz już, że ćwiczeniami można ujędrnić i podnieść biust. Ale czy można go zarazem powiększyć? Częściowo tak, ale na spektakularne efekty nie masz co liczyć. Genów nie oszukasz. Ćwiczenia na pewno nie sprawią, że twoje piersi w rozmiarze A nagle uzyskają rozmiar C czy D.

Istnieją jednak inne metody na powiększenie piersi. Dalej wykonuj więc ćwiczenia na ujędrnienie biustu, ale oprócz tego zadbaj o swój biust od wewnątrz. Pomogą ci w tym suplementy na powiększenie biustu. Kup je i przyjmuj regularnie. Suplementacja to dobry pomysł na uzupełnienie ćwiczeń.

Similar Posts