Skuteczne i szybkie sposoby na relaks - kapcie, książka, gorąca herbata przy domowym kominku.

4 szybkie sposoby na relaks – efekt odprężenia w 15 minut!

Nadmierna ilość obowiązków, pracy i dodatkowych zadań sprawia, że niemalże bez przerwy odczuwasz stres? Nawet po powrocie do domu nie potrafisz się tak totalnie zrelaksować? Zapewne będzie to marne pocieszenie, ale wiele osób ma podobny problem. Na szczęście dziś odkryjesz prawdziwie SKUTECZNE i SZYBKIE sposoby na relaks, które ten problem momentalnie rozwiążą.

Pamiętaj jednak, że te sposoby działają wyłącznie doraźnie. Na pewno przyniosą ci czasową ulgę i pozwolą ci chociaż przez chwilę poczuć się lepiej, ale nie zadziałają na stres utrzymujący się od kilku miesięcy, będący objawem nerwicy czy innych poważniejszych zaburzeń bądź problemów psychicznych. W ich przypadku powinieneś zwrócić się po pomoc do specjalisty – psychologa bądź terapeuty. Poniższe sposoby na stres poradzą sobie natomiast z łagodnym i bardziej „zwyczajnym” napięciem, które od czasu do czasu odczuwa każdy człowiek.

1 – Zacznij… ODDYCHAĆ

Ale nie tak, jak to robisz, gdy jesteś mocno zestresowany, a twoje serce łomocze tak, jak gdyby miało zaraz wyskoczyć z klatki piersiowej. Oddychaj spokojnie i głęboko. Skoncentruj się maksymalnie na tej czynności, niech przez te dziesięć minut ważne będzie wyłącznie oddychanie i nic więcej. Staraj się, by wdychane powietrze przedostawało się do twojej jamy brzusznej, a nie zatrzymywało się w klatce. Obserwuj reakcje organizmu. Patrz, jak twój brzuch się powiększa, wstrzymuj oddech na kilka sekund, a następnie powoli wypuszczaj powietrze, myśląc o tym, jak skutecznie pozbywasz się toksyn i jak wspaniale dotleniasz swój organizm. Rób tak przez przynajmniej dziesięć minut. Efekt odprężenia natychmiastowy.

Najskuteczniejsze techniki relaksacyjne na stres bardzo często wiążą się właśnie z oddychaniem albo nawet polegają na samym oddychaniu (jedną z nich jest oddech kwadratowy). Nie bez powodu są one bardzo ważną częścią jogi i medytacji. Prawidłowy oddech zapewni ci optymalną ilość tlenu, a tlen zadba o równowagę wewnętrzną. Nie możesz czuć się dobrze, jeśli nieprawidłowo oddychasz.

2 – Wyjdź na spacer

Kobieta spacer w lesie i książka - relaks.
Czytanie i spacerowanie – przyjemne z pożytecznym.

Najlepszym sposobem na to, jak się zrelaksować po pracy, jest natomiast spacer. Chociażby krótki. Nawet dziesięciominutowy. A najlepiej przynajmniej piętnastominutowy. Zanim więc zrzucisz z siebie ubrania i na dobre zalegniesz na kanapie, zapominając totalnie o jakiejkolwiek aktywności fizycznej i zastępując ją oglądaniem telewizji, najlepiej od razu wyjdź do lasu czy parku i zapewnij sobie bliski kontakt z naturą. Ta metoda działa natychmiast. Naprawdę tak jest. Nawet jeśli wydaje ci się to niemożliwe, nie osądzaj jej, zanim jej nie wypróbujesz. Gdy następnym razem wrócisz z pracy totalnie sfrustrowany i bez energii na cokolwiek, wyjdź na spacer i spędź na nim piętnaście minut z zegarkiem w ręku. Przez ten czas nie próbuj jednak rozmyślać o zawodowych obowiązkach czy o tym, czym się zajmiesz, gdy już wrócisz do domu. Obserwuj przyrodę, słuchaj odgłosów natury i wdychaj czyste powietrze. Po takim spacerze energia i dobre samopoczucie na pewno do ciebie od razu powrócą!

3 – Skorzystaj z mocy ziół

Te szybkie i skuteczne sposoby na relaks bardzo często też opierają się na właściwościach ziół. Skorzystaj z ich cudownej mocy. Zamiast parzyć sobie kolejny kubek kawy, która nijak cię nie odpręży, a jedynie niepotrzebnie pobudzi, przygotuj sobie kojący wywar. Będzie nim napar z kozłka lekarskiego. Kozłek lekarski, potocznie nazywany walerianą, ma udowodnione działanie uspokajające, a ponadto łagodzi on dolegliwości żołądkowe (zwłaszcza te występujące na tle nerwowym) i obniża poziom lęku. Śmiało możesz pić go codziennie. Powinny to robić zwłaszcza osoby mocno znerwicowane. Napar przygotowuj z dwóch płaskich łyżeczek suszonego ziela. Parz je przez kilka minut, a następnie pij na dwa razy, drugą porcję spożywając tuż przed snem.

A jak się zrelaksować w domu, gdy nie masz ochoty na żaden spacer, stres nie pozwala ci się skupić na oddychaniu, a kozłka lekarskiego nie posiadasz? W takim wypadku wypróbuj olejki eteryczne. Najlepszy będzie ten lawendowy, gdyż to właśnie zapach lawendy najskuteczniej koi stargane nerwy, łagodzi stany lękowe, zmniejsza ból, a nawet zwalcza łagodne objawy depresji. Lawenda uzyskuje te niezwykłe właściwości za sprawą występującego w niej linalolu, który ma zdolność do regulowania i wspomagania pracy neuroprzekaźników, takich jak chociażby serotonina. A serotonina – jak pewnie wiesz – odpowiada właśnie za nastrój. Bardzo szybko poprawia ona samopoczucie.

Prosty trik – olejkiem lawendowym możesz delikatnie spryskać swoją poduszkę lub całą pościel. Dzięki temu szybciej zaśniesz, a noc pozwoli ci się maksymalnie odprężyć i równie dobrze zregenerować. Spróbuj sam!

4 – Zrób sobie coś czekoladowego

Zdrowa gorzka czekolada.
Gorzka czekolada zawsze poprawia nastrój, a przy tym to znakomite źródło magnezu.

A jak się odprężyć, gdy nie dość, że jesteś zestresowany, to jeszcze do tego masz fatalny humor i nie potrafisz z niczego się cieszyć? Tutaj pomóc może tylko jeden produkt. A jest to o dziwo produkt spożywczy. To nic innego jak… CZEKOLADA! Nie mówimy tu jednak o cukrowy mlecznym bloku, więc nawet o nim nie myśl. Na Krainie Supli skupiamy się na zdrowym trybie życia, doradzamy w kwestii żywienia i polecamy sprawdzone suple na odchudzanie, dlatego w żadnym wypadku nie będziemy cię zachęcać do zajadania smutków mleczną czekoladą. Co innego jednak ta gorzka. Ona akurat jest wartościowym i zdrowym wyrobem. Zawsze wybieraj czekoladę o jak najwyższej zawartości miazgi kakaowej (minimum to 80%). A jeśli taka czekolada jest dla ciebie nie do przejścia, zastąp ją naturalnym kakao, które śmiało możesz sobie dosłodzić erytrytolem albo ksylitolem, czyli zdrowymi zamiennikami cukru.

Szybkie sposoby na relaks – podsumowanie

Wiesz już, jak się odprężyć, więc pora wcielić powyższe porady w życie. Następnym razem, gdy tylko poczujesz, że znów jesteś mocno spięty i zestresowany, nie próbuj zmuszać się do dalszej pracy. Daj sobie trochę czasu na zwykły odpoczynek. Wsłuchaj się w swój organizm i działaj zgodnie z jego potrzebami. Tylko będąc wypoczętym, możesz działać na najwyższych obrotach. Gdy stres jest zbyt wysoki, produktywność zawsze spada.

Similar Posts