Niskie ciśnienie - mężczyzna kuca i boli go głowa

3 sposoby na niskie ciśnienie – do zastosowania od zaraz

Pisaliśmy już o tym, jak szybko poprawić krążenie przy wykorzystaniu aktywności fizycznej. W jednym z naszych tekstów mówiliśmy też, jakie są najskuteczniejsze domowe sposoby na nadciśnienie. Dziś znów będzie o ciśnieniu, tyle że nie wysokim, a właśnie niskim, bo ono także może być niestety uciążliwym problemem. Powoduje zwiększoną senność, ciągłe uczucie zmęczenia, słabość, bóle głowy, kiepską wydolność i ogólne złe samopoczucie. Na szczęście my znamy 3 świetne sposoby na niskie ciśnienie. Są one tak proste, że można wcielić je w życie od razu!

A zawsze zachęcamy do przetestowania takich prostych, naturalnych czy wręcz domowych metod jeszcze przed skorzystaniem chociażby ze środków farmakologicznych. Leki na niskie ciśnienie działają, ale zwykle wywołują jednocześnie różne skutki uboczne. Poniższe metody tego nie robią. One mają tylko tę dobrą stronę.

1. Postaw na AKTYWNOŚĆ FIZYCZNĄ

Kobieta biega po mieście

Ruszaj się częściej, dłużej i przede wszystkim intensywniej. Aktywność fizyczna jest dobra dla każdego, a już dla niskociśnieniowców w szczególności. Wspominamy o tym niemalże przy każdej możliwej okazji i będziemy wspominać dalej, że bez sportu nie da się wieść zdrowego i w pełni kompletnego życia. Trzeba o tym stale przypominać. Niestety na tle Europejczyków wypadamy blado i znajdujemy się gdzieś na szarym końcu listy krajów najchętniej oddających się sportowym rozrywkom. Mniej niż połowa Polaków przynajmniej trzy razy w tygodniu uprawia jakąś dyscyplinę sportową. A musisz wiedzieć, że ruch to idealny sposób na nadciśnienie, co potwierdza każde forum. A już zwłaszcza ruch na świeżym powietrzu.

Aktywność fizyczna zawsze pobudzi twoje krążenie. Doprowadzi do lepszego dotlenienia i odżywienia wszystkich komórek. Już po półgodzinnym truchcie poczujesz się tak, jak gdybyś przed chwilą strzelił sobie filiżankę mocnego espresso, a w przypadku problemów z niskim ciśnieniem jest to efekt jak najbardziej wskazany i pożądany. Masz wrażenie, że zaraz zaśniesz? Zamiast biec po kawę, przebiegnij się do parku i spędź w nim chociażby kwadrans. Różnicę poczujesz natychmiast.

2. Przekonaj się do KAWY

kawa z pianką na stole

Kawa na niskie ciśnienie jest napojem wprost idealnym. Dzięki niej sposoby na niskie ciśnienie stają się wręcz przyjemne w zastosowaniu. A nie trzeba wcale pić jej jakoś strasznie dużo, by odczuć jej pozytywne działanie. Tak naprawdę zawsze najlepiej spożyć ją do godzin południowych, czyli mniej więcej do godziny dwunastej w południe. Przyjęcie większej dawki kofeiny w dalszej części dnia może wywołać problemy z zasypianiem, a powinieneś wiedzieć, że krótszy i mniej jakościowy sen na ogół pogłębia niskie ciśnienie. Jakim cudem? Otóż w przypadku gdy się nie wysypiasz, stajesz się jeszcze bardziej zmęczony, tak więc wszystkie objawy połączone z niskim ciśnieniem wyraźnie się nasilają.

Zamiast łykać tabletki na niskie ciśnienie bez recepty, łyknij sobie kawy – tylko po prostu zrób to rano. Jest to akurat metoda działająca natychmiastowo, wprost ekspresowo. Wypita kawa powinna pobudzić się w ciągu mniej więcej trzydziestu minut, a efekt pobudzenia powinien utrzymać się na przynajmniej 2-3 godziny. Kofeina zwykle podnosi ciśnienie. Jeżeli więc tylko dobrze ją tolerujesz, jak najbardziej możesz ją wykorzystać do poradzenia sobie z przesadnie niskim ciśnieniem.

3. Zamiast kąpieli wybierz PRYSZNIC

zimny prysznic

Niektóre sposoby na nadciśnienie wymagają włożenia w nie trochę większego wysiłku. Wspomniany prysznic nie będzie aż tak przyjemny jak kąpiel w gorącej wodzie, jednakże dużo lepiej niżeli kąpiel wpłynie on na twoje zdrowie. Ale nie taki zwykły prysznic, a prysznic, w którym będziesz naprzemiennie używać zimnej i ciepłej wody. Jest to nie tylko babski sposób na pozbycie się cellulitu, ale też i sposób na to, jak szybko podnieść ciśnienie krwi. Najpierw umyj się w ciepłej (ale nie gorącej!) wodzie, a potem przestaw słuchawkę na niższą temperaturę i spłucz całe ciało chłodnym strumieniem. Taki cykl spróbuj powtórzyć kilkukrotnie. Początkowo różnice w temperaturze wody mogą nie być aż tak duże, ale staraj się je stopniowo coraz bardziej zwiększać, gdy już przyzwyczaisz ciało do kontaktu z chłodniejszą wodą.

Nie masz czasu na takie zabawy? Jesteś w stanie poświęcić na prysznic tylko pięć minut z samego rana? W takim razie całkowicie zrezygnuj z jakichkolwiek gorących kąpieli. Zrezygnuj też ogólnie z ciepłej wody na rzecz tej zimnej lub przynajmniej chłodnej. To ona doskonale cię pobudzi i zapewni ci natychmiastowy zastrzyk wigoru. Zimny prysznic nieraz działa lepiej niżeli kawa.

Sposoby na niskie ciśnienie – podsumowanie

Proste metody działają najlepiej. Jak podnieść ciśnienie? Trzeba po prostu wprowadzić do codzienności regularny intensywny ruch, poranną porcję kofeiny z kawą oraz zimne prysznice.

Similar Posts