Kolorowe moothies owocowe na poprawę odporności - z kiwi, pomarańczy i malin.

3 Proste naturalne metody na poprawę odporności

Zdrowe odżywianie nie jest wcale gwarancją wysokiej odporności. Być może sam mogłeś się już o tym przekonać. Pomimo tego, że zdrowo jesz, dalej często chorujesz, czujesz się osłabiony i niemalże codziennie narzekasz na brak energii, a przy tym doskwiera ci kiepskie samopoczucie? Najwyższa pora się tym zająć i powitać nowe życie. Pomogą ci w tym naturalne metody na poprawę odporności, ale też ćwiczenia fizyczne i… morsowanie (opcjonalnie – zimne prysznice).

Gdy odporność spada, człowiek staje się wysoce podatny na zachorowanie. Indywidualne zdolności obronne organizmu zawsze da się jednak poprawić poprzez wykorzystanie prostych i naturalnych sposobów na to, jak wzmocnić odporność. Musisz zadbać o to, by twój organizm był w stanie radzić sobie z odpieraniem atakujących go bakterii, grzybów, wirusów i innych drobnoustrojów. Nie da się bowiem nie mieć z nimi kontaktu. Występują one wszędzie, nawet w powietrzu, dlatego mimowolnie wszyscy bezustannie się z nimi stykają. Zadaniem układu odpornościowego jest niedopuszczenie do wtargnięcia do organizmu nieprzyjaciół. A jeśli jakimś cudem uda im się przeniknąć przez stworzoną naturalną barierę, układ immunologiczny – jeśli tylko dobrze działa – szybko się z nimi rozprawi.

1. Ćwicz

Bardzo możliwe, że już to robisz, skoro zdrowo się odżywiasz, ale jeśli wciąż wybierasz pilot do telewizora zamiast hantli, najwyższa pora wstać z kanapy. Nie ma prostszej recepty na zdrowie regularnych ćwiczeń. A możesz prowadzić aktywny tryb życia niezależnie od tego ile masz lat, ile ważysz czy jakie są twoje doświadczenia ze sportem. Każdy może. Trzeba tylko tego chcieć albo… czasem się do tego zmusić.

Naturalne preparaty na wzmocnienie organizmu - joga
Photo by Ketut Subiyanto on Pexels.com

Czy wysiłek fizyczny ma wpływ na układ immunologiczny człowieka? Oczywiście tak i to bardzo duży. Siedzący tryb życia niszczy twój organizm, twoje ciało i w konsekwencji całe twoje życie. Potrzebujesz dowodów? Otóż w 2019 roku przeprowadzono szczegółową analizę naukową, sprawdzającą aż dwadzieścia pięć wybranych badań, w wyniku której udowodniono, że KAŻDA AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA PRZEDŁUŻA ŻYCIE. Zarówno bieg, jak i jazda na rowerze, gra w piłkę nożną czy nawet najzwyklejszy spacer. Możesz ćwiczyć samodzielnie na macie w domu, w klubie fitness ze znajomymi albo na otwartej siłowni z przypadkowo poznanymi osobami. Tak naprawdę jednak jakąś formą aktywności fizycznej jest również taniec, odkurzanie, mycie naczyń czy nawet… seks! Ważne jest tylko to, by wprawić ciało w ruch, przyspieszyć pracę serca i podwyższyć nieco tętno. To, jak to zrobisz, nie ma większego znaczenia.

Co daje nam aktywność fizyczna?

Ćwiczenia fizyczne to niezbędne narzędzie do zachowania prawidłowej formy fizycznej i psychicznej. Pamiętaj tylko, że lepiej ćwiczyć częściej i krócej (np. 4x w tygodniu po 20 minut) niżeli rzadziej i dłużej (np. 1x w tygodniu po 2 godziny). A oto, co zyskasz, gdy już zaczniesz się ruszać:

  • poprawisz swoje samopoczucie (częsty sport = więcej endorfin, nazywanych „hormonami szczęścia”)
  • zmniejszysz odczuwanie bólu (tyczy się zwłaszcza chorób autoimmunologicznych, m.in. stwardnienia rozsianego)
  • obniżysz uczucie lęku/napięcia
  • nabierzesz pewności siebie
  • odzyskasz dawną energię
  • uzyskasz wyższą odporność na stres
  • odżywisz i dotlenisz wszystkie komórki organizmu (a komórki zdołają lepiej wykorzystać docierające do nich substancje)
  • obniżysz tętno spoczynkowe
  • zmniejszysz ryzyko wystąpienia różnych chorób przewlekłych
  • poprawisz jakość i długość snu (twój organizm będzie efektywniej się regenerować)

Zwróć też uwagę na to, że aktywność fizyczna jest podstawą nowej wersji Piramidy Żywienia opracowanej przez Instytut Żywności i Żywienia. Jest to chyba wystarczający dowód na to, że bez sportu nie można mieć zdrowia. Nawet najlepsze naturalne metody na poprawę odporności nie zastąpią regularnego wysiłku. Sport to jednak podstawa.

2. Bierz suplementy wzmacniające organizm

Najlepiej te naturalne. Takie środki (chociażby zioła czy wykonywane z nich herbaty) będą świetnym uzupełnieniem diety, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, gdy w żywności, nawet tej pozornie zdrowej, może brakować pewnych witamin i minerałów. Tych środków nie musisz się obawiać. Skutki uboczne nie występują, gdy zwracasz uwagę na zalecenia producenta i zawsze się do nich stosujesz, choćby nawet kusiło cię wzięcie większej dawki produktu (więcej nie zawsze znaczy lepiej – PAMIĘTAJ).

Najlepsze naturalne metody na poprawę odporności – SUPLEMENTACJA

Suplementy wybieraj w sposób przemyślany. Kupuj tylko te sprawdzone. Tylko te, które naprawdę potrafią wzmocnić ciało i cały organizm. Na polskim rynku znajdziesz różne prozdrowotne preparaty, które zasługują na uwagę. Są to przykładowo: ToxinMed oraz olejek CBD.

ToxinMed jak stosować?

ToxinMed to preparat na pasożyty. Suplement, który pomaga usuwać te pasożyty z organizmu i dzięki temu chroni przed wywoływanymi przez nie chorobami. Szacuje się, że w krajach europejskich już co trzecia osoba może być nośnikiem różnych pasożytów, nawet nie zdając sobie z tego sprawy! A tych pasożytów powinieneś się pozbyć, jeśli chcesz być zdrowy, wypoczęty i pełen energii do życia, a na dodatek pragniesz pokonać trądzik, łuszczycę lub inne problemy skórne.

ZAMÓW TUTAJ I OTRZYMAJ 50% ZNIŻKI

ZALECENIA PRODUCENTA – produkt zaleca się przyjmować dwa razy dziennie. Codziennie. Najlepiej robić to przed konsumpcją posiłku, czyli po prostu przed śniadaniem oraz przed kolacją. Jednorazowa dawka ToxinMed wynosi 16 kropelek olejku. Krople należy dodać do wody i w takiej formie zażyć.

Gdzie kupić ToxinMed? Olejek na pasożyty w najlepszej obecnie cenie kupisz pod powyższym linkiem. Wejdź na stronę i znajdź na niej formularz do składania zamówienia. Wypełnij go i zadbaj o swoje zdrowie.

Według założeń producenta ToxinMed oczyszcza organizm od środka, usuwając z niego toksyny, zbędne produkty przemiany materii, chorobotwórcze zarazki i inne pasożyty. Tym sposobem może on pomóc w leczeniu rozmaitych przypadłości: migren, zaparć, biegunek, alergii itp.

Olejek CBD jak stosować?

Na pewno słyszałeś już o olejku CBD. TO olejek dobry… dosłownie na wszystko! Na sen, na odporność, na wygląd skóry czy nawet na koncentrację. Świetnie działa i na układ psychiczny, i na układ fizyczny. Takie wsparcie w dzisiejszych czasach okazuje się nieocenione. Dbając o swój organizm na różnych płaszczyznach jednocześnie, wyraźnie go wzmacniasz, a wtedy twoja odporność logicznie rzecz biorąc musi stać się lepsza. Zwróć jednak uwagę, jaki olejek CBD wybierasz. Najważniejszą informacją jest dla ciebie jego stężenie. W przypadku poniżej zalinkowanego produktu wynosi ono 10%. 5-procentowych olejków nie opłaca się kupować, więc nie powinieneś nawet o nich myśleć.

ZAMÓW TUTAJ I OTRZYMAJ 50% ZNIŻKI

Olejek CBD ma oczywiście formę olejku. Nie ma jakichś określonych zasad co do jego prawidłowej aplikacji, bo na różne osoby mogą dobrze działać inne dawki, tak więc trzeba sprawdzać je na sobie, zaczynając od jak najmniejszej porcji suplementu i stopniowo ją zwiększając. Możesz zacząć nawet od dosłownie dwóch kropelek na dzień. Patrz, co na ciebie działa.

Jeżeli po tygodniu nie poczujesz żadnej różnicy, zwiększ dawkę albo przyjmuj olejek CBD dwa razy dziennie.

3. Hartuj się

Tak naprawdę nawet latem czy wiosną człowiek jest narażony na stały kontakt z różnymi wirusami czy bakteriami, więc nie jest powiedziane, że do największej liczby zachorowań dochodzi w momencie, gdy temperatura powietrza spada poniżej zera. Paradoksalnie mróz jest czymś dobrym dla organizmu. Wykorzystują go właśnie rozmaite naturalne metody na poprawę odporności. Warto się czasem wychłodzić, aby się zahartować i w ten sposób wzmocnić układ immunologiczny, nawet jeśli jest to trudne i wymaga wyjścia poza strefę komfortu. Mamy, które wiecznie przegrzewają swoje dzieci i zakładają na nie grube warstwy ubranek zimą, w rzeczywistości nie mają pojęcia, co właściwie robią. A na pewno nie dbają w ten sposób o zdrowie maluszków.

Czy od zimna można zachorować?

Nie. Jest to mit. Profesor Stan Spinner z Texas Children’s Pediatrics w jednej ze swoich wypowiedzi podkreślił, że zimno może sprzyjać pewnym infekcjom, ale NIGDY samo z siebie ich nie wywoła. Nie ma takiej opcji, abyś wyłącznie z powodu przemarznięcia nabawił się grypy czy chociażby lekkiego przeziębienia. Obie te choroby wywoływane są przez wirusy. Jeżeli więc wirus nie przedostanie się do twojego organizmu, nie ma takiej opcji, abyś złapał grypę wyłącznie dlatego, że wyszedłeś z domu bez czapki.

Morsowanie – sekret odporności Skandynawów

morsowanie

Polacy zakochali się w morsowaniu. Teraz morsują dosłownie wszyscy i choć niektórzy śmieją się z tej nowej mody moczenia ciała w lodowatej wodzie, to jednak jest to akurat jeden z najbardziej wartościowych „trendów”, za którym warto podążać. Morsowanie doskonale hartuje organizm. Nie bez powodu praktykujące je osoby praktycznie w ogóle nie chorują! Wystawiając swój organizm na działanie niskich temperatur, przy okazji zmuszasz go do produkcji zwiększonej ilości ciepła. Wytwarza się ją z energii, na którą organizm przerabia zapasowe komórki tłuszczowe. Podczas morsowania dbasz o swoje zdrowie, ale też i wykonujesz aktywność, która wyraźnie cię odchudza. Zyskujesz też świetne samopoczucie. Zauważ, że to właśnie mieszkańcy krajów skandynawskich uchodzą za najszczęśliwszych ludzi na świecie!

Nie ma na co czekać. Zrealizuj trzy powyższe kroki, a twoje życie bardzo szybko zmieni się na lepsze. Staraj się ćwiczyć przynajmniej te 3-4 razy w tygodniu (codziennie natomiast spaceruj), przyjmuj najlepsze naturalne preparaty na wzmocnienie organizmu i przekonaj się do morsowania. A jeśli to morsowanie wydaje ci się najbardziej bolesne, zastąp je zimnymi prysznicami.

Similar Posts